Podczas dzisiejszego otwarcia wyremontowanego dworca w Malborku, PKP SA ogłosiły, że na przełomie grudnia i stycznia oddadzą do użytku jeszcze 19 dworców.
Do tej pory do użytku pasażerów zostały oddane między innymi dworce: w Tarnowie, Gorzowie Wielkopolskim, Łodzi (Łódź Widzew), Pabianicach, Radomsku, Zgierzu, Poznaniu (Dworzec Letni), Luboniu. Na przełomie grudnia i stycznia do użytku oddane zostaną obiekty dworcowe w: Brzegu, Wałbrzychu, Ostrowie, Lesznie, Przemyślu, Bochni, Przeworsku, Brzesku, Łańcucie, Modlinie, Radziwiłłowie, Terespolu, Iławie, Działdowie, Elblągu, Sławnie i dwa dworce warszawskie — Centralny i Stadion. Dziewiętnastym dworcem jest Malbork — właśnie oddany do eksploatacji.
Polskie Koleje Państwowe S.A. realizują szeroko zakrojony program modernizacji dworców kolejowych. Obecnie jest nim objętych ponad 70 obiektów na terenie całego kraju – na różnym etapie zaawansowania: od przygotowywania dokumentacji budowlanej po trwające lub kończące się prace remontowe. Większość inwestycji realizowana jest ze środków budżetu państwa oraz własnych PKP S.A. Trzy duże projekty współfinansowane są ze środków Unii Europejskiej, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Są to modernizacje dworców: Gdynia Główna i Wrocław Główny oraz budowa nowego dworca Kraków Główny, który powstaje pod ziemią, obok dotychczasowego dworca. Wszystkie trzy inwestycje będą zakończone w przyszłym roku. PKP S.A. współpracują także z prywatnymi developerami przy budowie nowych dworców w Katowicach i Poznaniu. Dworce będą gotowe w 2012 roku, w dalszej kolejności powstaną obok nich nowoczesne centra handlowo – usługowe. Podobnie będzie na dworcu Warszawa Zachodnia. PKP S.A. podpisały umowę z prywatnym developerem, w myśl której do końca 2014 roku ma powstać dworzec kolejowy, a w kolejnych latach nowoczesny kompleks budynków, łączących funkcje biurowe, handlowe i usługowe.
W ramach partnerstwa publiczno – prywatnego powstanie nowy dworzec w Sopocie. PKP S.A wraz z Miastem i prywatnym inwestorem zrealizują inwestycję, która radykalnie zmieni tę przestrzeń miasta. Powstanie dwupoziomowy plac miejski połączony z Monciakiem, podziemny parking na 250 samochodów, nowy hotel, dworzec, galeria handlowa. Stary budynek dworca zostanie rozebrany, a nowy powstanie kilkadziesiąt metrów dalej.
Praca wre w stolicy. Na finiszu jest remont dworca Warszawa Centralna. Przez cały czas prac jest on czynny dla podróżnych, którzy mogą obserwować zachodzące na nim zmiany. W przyszłym roku zakończą się także prace na dworcach: Warszawa Wschodnia i Warszawa Stadion.